facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Oct 28, 2014

Mischievious me // Busig jag är

 "Sun bathing" Photoshop CS5 + Wacom Intuos4 + Wacom Cintiq 12wx


Haha, damn I can't stay away.. I just had to paint this today, despite all the work I still need to conquer. I've discovered gamut masks, in other words, different ways to limit your colour palette for more efficent painting. It's a real time saver!

I used this site: Click!

I picked this colourscheme:



Made a sun bathing fellah. Thinking about creating more paintings with this theme. Animals enjoying the sun. Ghah, I miss summer and the sun already! Fall just has begun here in Sweden. It turns dark and gold very fast, and it will last for about six months..... -.-

Aight, gotta get back to working! For as long as I can.

 The sketch, step by step.



/////

Svenska :)



Haha asså jag kan inte hålla mig borta. Var bara tvungen att måla den här idag, trots att jag har en massa jobb kvar... Har upptäckt "gamut-masker", dvs att man kan begränsa sin färgpalett så att det blir lättare att välja färger när man målar. Snacka om time saver!

Använde mig av denna: Klick!

Ni kan se här ovan vad jag valde för färgschema.

Det blev en solande krabat idag. Funderar på att göra fler i samma tema. Djur som njuter av solen. Damn, jag saknar redan sommaren och solen...


Nä, nu ska jag väl ta tag i jobbet och köra på så länge jag orkar!


- Andrea



2 comments:

 photo envye.jpg
envye blogger theme