facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Nov 18, 2014

I wasn't good enough // Jag var inte tillräckligt bra



Many people e-mail me nowadays. People from all over the world. You ask me for tips and advice. You want to hear my story and journey, give me compliments and sometimes even tell me that you're jealous of my "talent"(I don't really like to call it that way, as you may know).

I read everything and try to reply to as many of you as possible. Giving back is something that's important to me.

Also trying to motivate the once who may doubt. Cause you can always get better! I've been at the "bottom" too. I had to work my butt off, but it's been worth it. Actually, I wasn't that good at all in the beginning of my career. I wasn't fast enough, didn't have enough experience. I even managed to irritate some of my colleagues, they probably though that I was only in the way...(I don't blame them) I just smiled, kept apologizing and kept going. I was so damn frustrated on the inside though...


So yeah. I had to struggle a lot too. It wasn't easy at all, and making everything work perfectly from the start is very rare. Even though it may seem easy. Hopefully this are comforting news for some of you :P

Sometimes I still wonder whether the stuff I make is good enough. I often let everyone else decide that for me.

As long as you try your best! Maybe even get irritated and motivated at the same time, wanting to improve and learn new things. Just don't let sircumstances or people bring you down, ever. "No" doesn't mean "never".

Joined Sketch Dailies! The current topic is "Rafiki" ;) Photoshop CS5 + Wacom Cintiq 12WX


/////

Svenska :)



Jag får ofta mail och mess från människor från hela världen nuförtiden. Ni frågar mig om tips och råd. Vill höra min historia och resa. Ni ger mig komplimanger och säger att ni samtidigt är avundsjuka på min "talang"(har ju svårt för när man enbart kallar de för talang, vet ni ju).

Jag läser allt och försöker svara på så många som möjligt. Det är viktigt för mig att kunna ge tillbaka så gott det går.

Och framför allt peppa er som kanske tvekar. För man kan alltid bli bättre! Jag har också varit där. Fick slita hund den första tiden men det va värt det... I början så ansågs jag inte va bra nog. Faktiskt. Jag var för långsam, för oerfaren, orutinerad osv. Jag producerade inte tillräckligt bra saker för branschen. Det hände tom att vissa kollegor blev irriterade på mig och tyckte nog mest att jag var i vägen(jag klandrar de inte). Jag bara log, såg glad ut, tog emot och bad om ursäkt. Men inombords va jag skitfrustrerad...

Så yeah. Jag fick kämpa som bara den i början. Jag var inte en sån som bara gled på en räkmacka, som det ibland kan upplevas. Vem vet det kanske är en tröst för er som sliter järnet just nu :P

Vissa dagar undrar jag fortfarande vad som är "bra nog", det får liksom alla andra bekräfta för mig.

Man får typ lita på att man åtminstone gör vad man kan.. Och stundvis kanske tom bli irriterad och taggad på samma gång, känna ett sug för att utvecklas och bli bättre. Låt bara aldrig omständigheter eller andra i din omgivining nånsin knäcka dig. Ett "nej" är inte ett "aldrig".



- Andrea

4 comments:

  1. Thanks for shareing that part of your journey. It had an uplifting effect on me, since I currently am struggeling with my work in nearly the same manner. The fear of not being good enough to find clients / a job struck me very hard lately... :/ Reading that you too once have been there and fought your way through, gave me the little morale boost I needed right now. Never give up, never surrender. Thanks again :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I'm glad it was a bit uplifting and I'm sorry to hear that you're stuck in a similar situation! I know exactly what it can be like. Hang in there, keep fighting. If you want it badly enough, it WILL get better eventually. Just like you said: Never give up, never surrender :) Hugs!

      Delete
  2. Hello Andrea, about talent - a book that might give you some deep matter for though is Betty Edwards' Drawing on the Right Side of the Brain . I Already felt confident drawing at the time, but reading this book was a blast, as it destroys the concept of the "gift" of drawing by "skill" upon scientific research. You might want to take a look at it.

    Nice punch illustration. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh thanks for that link! Gotta look it up and see if I can find an audio version. And thanks again, glad you liked the sketch ;)

      Delete

 photo envye.jpg
envye blogger theme