facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Nov 27, 2014

Littlefoot // Lillefot

the land before time littlefoot



Latest topic for Sketch Dailies was Littlefoot.

Must be one of the most beautiful movies ever. I love it. Dunno how many times I've watched it,  I've lost counting. Kinda grew up with it, almost like background noise.

I remember that I identified myself with Littlefoot, since I kinda felt like an outsider as a kid. Other kids tended to think that I was rather odd too. First of all, I'm a foreigner here in Sweden. I was born i Hungary and can speak Hungarian fluently.

"Three horns never play with long necks" = "Swedish kids never play with foreigners" 
And I didn't always behave like "normal kids"

But luckily, no matter how awful kids can be to you, eventually you'll find your own Ducky, Petrie and Spike in your life ;) It's just a matter of holding on long enough.


 //////

Svenska :)



Senaste temat i Sketch Dailies var Lillefot.

Måste va en av världens finaste filmer. Jag älskar den. Vet inte hur många ggr jag har sett den här filmen, har tappat räkningen. Växte upp med den, bakgrundsflimret i mitt liv typ.

Jag minns att jag identifierade mig mycket med Lillefot. Kände mig lite som en utböling som liten och andra barn tenderade att tycka att jag var rätt udda. För det första så är jag ju inte Svensk, utan föddes i Ungern och pratar flytande Ungerska.

”Trehorningar leker aldrig med långhalsar” =”Svenska barn leker aldrig med invandrarbarn”…   
Och så betedde jag mig helt enkelt inte som andra ”normala” barn. 

Men som tur är, oavsett hur jävliga vissa barn kunde vara  mot en under ens uppväxt, så finner man tillslut sin egna Kvacki, Petrie och Tagg i ens liv ;) Det gäller bara att hålla ut tillräckligt länge.



- Andrea

2 comments:

  1. God I used to watch these movies all the time, loved your version of him. =)

    ReplyDelete

 photo envye.jpg
envye blogger theme