facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Dec 4, 2014

How I became a concept artist - Part 1




One of my readers asked me a long time ago: When did I decide to become a concept artist?

Hah, it's  a long story... It just kinda happened with time. I've always loved to draw(hehe, ask my teachers from elementary school ;)

I wanted to be an artist in the beginning though. As a kid/teen, I thought that was the only way. It sounded cool, and I heard and read about people who could create art for a living... So I though to myself, why couldn't I do the same? If they can do it, then I should be able to do it too, right?

To this day, I've always dreamt big.

My problem though, was that I could paint and draw at an ok level. But doing it for a living? HOW the hell do you do that? I took the art-program in senior high school(gymnasium in Sweden) where we having many classes at the sudio. Messing aroung with oils/acrylics/clay/you name it. Exploring different techniques.. I really enjoyed those three years!

But we didn't really learn how to make it as artists.

I had to teach myself that, by trial and error. So you had to stay curious, ask the teachers questions and try to gain knowledge from their experiences. It's super important to actually do that.

Back then, I thought that Konstfack and Beckmans was the shit(flashy art schools here in Sweden) That you'll be all set if you got in to any of those two.

I applied. Luckily, I never got in :)



To be continued.... ;)

Part 2
Part 3





////
  
Svenska :)


En läsare frågade för länge sen: När kom du på att du ville bli Concept Artist?

Oj det här blir långt.. Det där har jag mer eller mindre halkat in på med tiden. Jag har alltid älskat att teckna och måla (hähä, fråga mina grundskolelärare ;) )

I början så ville jag bli konstnär. För det var det enda jag kände till när jag var liten/ung/tonåring.
Det lät flashigt, och jag såg ju att några få kunde leva på det… Så varför skulle inte jag kunna göra det, tänkte jag? Kan de, så kan jag - right?

Har alltid drömt stort, och gör det än idag.

Problemet med tiden var att ja, jag kunde teckna och måla hyfsat. Men att lyckas livnära mig på det? HUR? Hur i helsike lyckas man med det? Jag gick estetisk bild och form på gymnasiet. Där fick man stå i ateljén och lalla runt med oljefärger/kolkritor/keramik osv… Lära sig tekniker. Det var faktiskt jätteroligt. Jag trivdes sjukt bra på gymnasiet!

Dock fick man lära sig väldigt lite om hur man tar sig vidare därifrån.

Sånt fick jag ta reda på själv kändes det som. Så det gällde att vara nyfiken, intresserad och fråga lärarna där som hade yrkeserfarenhet. Det är superviktigt att visa framfötterna och våga fråga om saker.

Jag trodde på den tiden att Konstfack och Beckmans va da shit. Kommer man in där så är hela ens karriär på det torra sen…

Jag sökte. Jag kom inte in :)

TUR VAR VÄL DET!

Fortsättning följer...... ;)

Del 2
Del 3


- Andrea

2 comments:

 photo envye.jpg
envye blogger theme