facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Jan 8, 2015

Freelance evening & the attack in France



Hello-lo!

Sitting here with my pokémon behind me while I'm working. Wait, what? Working? I know, I'm chocked too. Seriously omg. I'm working on that book cover again, that I probaby talked about before(well, not right this moment... I took a short break to smash some clementines in).  But hey, I'm having fun so no complaining here!

On  a more serious note though...

Something that's less fun is what just happened i France. Seriously, WFT world. Been thinking about it during the day. I dunno what to say right now, so I'm gonna need to melt it for a while...


What are your thoughts?



////

SVENSKA



Hejsan hallå!

Sitter här med min nakna pokémon där bak och jobbar. Jag vet det e helt sjukt ellerhur, jag är också helt chockad. Sitter och målar på med det där bokomslaget som jag förmodligen nämnt tidigare(ok inte just i detta nu, för jag tog en paus för att moffa clementiner). Men klagar inte, det är ju kul!

Nejmen seriöst då..

Nåt som e mindre kul e ju det som hände i Frankrike.... Asså seriöst, WTF världen. Suttit och haft det i bakhuvudet hela dagen. Jag saknar ord just nu, så vet inte riktigt vad mer jag ska säga om detta.


Har ni några åsikter?




8 comments:

  1. A difficult topic, it's a tratedy. I'm completely not religious, and don't see the topic as an evil act of muslims. People will always find a reason for their behavior in their holy books if they want to find one, no matter the religion. And I really hope they will find and bring them to justice. Unfortunately it doesn't bring the dead back to life.

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's extremely sad and horrible. But I'm still kinda split about it... I don't think that mocking a religion(those illustrations are both racist and disrespectful, imo) counts as freedom of speech. What if bullies could get away with calling their acts as freedom of speech and opinions? It's taken too far.

      It kinda feels like those two has been mixed up. But nobody deserves to die, ever. The killing was wrong, and like you said - I hope they can bring the killers to justice.

      I won't contribute to this "Charlie" movement online though, cause it feels like I would support the wrong things. I'm not afraid to express myself or share my opinions but I try to do it in a fair and respectful way no matter what.

      Delete
    2. Yes, I feel this way too. I don't know enough of the matter to support anything, and I also haven't seen the comic itself.
      Unfortunately freedom of speech means everyone can publish anything, and despite not being my taste or humour, it was their right to do so. This mindset of equality and freedom is not a part of Islam, nor a part of Christianity itself. But the most christians learnt through history to take their holy book and leaders with a grain of salt. And muslism didn't
      It's a difficult topic for me because I don't want to hurt someone. I'm pretty anti-religion and an atheist by heart. History teach us what religion is, and science what is not. For me, this is an event full of hatred and anxiety, created by both sides. The religion is just the public face for hiding the ambitions of these men, and their selfish behaviour. I don't see any reason to condem muslims or any religious people for it.

      Delete
  2. Jag tycker det som hänt i Frankrike är sjukt obehagligt och jag känner att jag drabbats av självcensur, trots att det är raka motsatsen till vad jag borde känna/göra. Men jag är rädd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja visst är det sjukt obehagligt :/ Känner mig kluven över det hela. Det är sjukt fel och hemskt, ingen förtjänade att dö. Men samtidigt så tycker jag att nidbilder är fel också, de skapas ju främst för att provocera och trycka ner.(vi här i Sverige försöker ju ta bort de i och med at vi klipper i Kalle Anka på julen etc, etc. Är nidbilder plötsligt ok nu när några tecknare dött el? Ironi..)

      Det känns som att folk har blandat ihop de här sakerna. Nidbilderna har inget med åsiktsfriheten att göra. Det var ren hets mot folkgrupp. Klart man ska få säga och skriva vad man vill, men det är en helt annan sak att göra narr av någon liksom. Isåfall borde mobbare få komma undan med att kalla sina handlingar för yttrandefrihet? Hur långt ska vi ta det egentligen?

      Tecknarna som dog visade ingen respekt mot religionsfriheten enligt min åsikt, de hånade islam, och det är inte rätt heller. Men sjukt fel att döda de för det. Det finns säkert en massa annat underliggande i detta oxå, får nog läsa på lite om det sen...

      Min poäng är iaf att jag tror inte vi behöver känna oss rädda. Först tänkte jag exakt samma sak som du och blev orolig inför framtiden, men sen ändrade jag mig. Jag känner mig inte berövad av yttrandefriheten alls, känner fortf att jag får framföra det jag vill säga. Tänker inte teckna rasistiska eller provocerande på det sättet, och jag respekterar religioner. Profeten får inte avbildas och då borde folk faktiskt respektera det, tycker jag iaf.

      Kommer inte bidra till "Charlie" grejen iaf, för det känns som att jag bidrar till att elda på detta ännu mer helt i onödan. Ahh svårt detta. Och extremt sorgligt :(

      Delete
  3. Freedom of expression shouldn't justify freedom to insult anyone. Problem arises, where do you draw the line as society since these days anyone can get offended by anything. It's a complicated issue. In any case, the massacre is such a tragedy and it won't solve anything.

    ReplyDelete

 photo envye.jpg
envye blogger theme