facebook twitter pinterest instagram youtube bloglovin

Jan 14, 2015

3 reasons to use Patreon

fox painting photoshop patreon



Made my first donation on Patreon(a new crowdfunding thingie similar to Kickstarter) I decided to support Peleng, cause I'm a huge fan of his art. I'm thinking about donating to 2-3 more people there. It feels fair for me. I have a good feeling about this, as I'm believing that this could help artists if it's done wisely. 1 dollar per month. In one year, that's a descent sushi here in Sweden.


3 things that I think are benefitial with Patreon:

1. Less need for hunting freelance gigs. 
You'll be less dependent on the clients, and you get a chance to work on your pet projects with support from fans and followers.

2. Higher standard for artists.
It's a chance to set a higher standard in the industry and push up the prices for artists. I think that most artists are taken advantage of nowadays and it's simply not fair.

3.  You own your brand
Artists have a chance to get more time and to build their own brand instead of working for others all the time. You keep the rights of your own work and products.

I have a Patreon too, you can find it HERE.  
I'm not offering any perks right now,(you can help feeding my cats if you want to, hehe) but I'm planning to make something exclusive for the followers there. I appreciate any kind of support I can get :)

And of course, I'll keep blogging and posting online as usual, but my ultimate dream would be to replace all the freelance gigs with personal projects that's really valuable to others as well. It would be so awesome to become more independent and to truly develop your own voice.


What are your thoughts? Can Patreon become the future for artists?


////

SVENSKA




Gjorde min första donering på Patreon(ny crowdfundings-grejs, som typ Kickstarter). Det fick bli till Peleng, för jag e ett så sjukt stort fan av vad han gör. Och fler ska det bli! Tänkte donera till kanske 2-3 personer sammanlagt. Blir lagom för mig tror jag :) Har en bra känsla om detta. Jag tror lätt att det kan bli ett bra verktyg för kreatörer om det används smart. Plus, endast 1 dollar i månaden kan göra stor skillnad om tillräckligt många gör det. Vad blir det på ett år - en sushi?


3 saker med Patreon som jag tror öppnar upp möjligheter:

1. Mindre frilansjobb. 
Mer tid för personliga projekt, och man blir mindre beroende av arbetsgivare.

2. Högre standard.
Kreatörer utnyttjas till höger och vänster pga giriga kunder och företag som inte sätter nåt värde hos konstnärer. Det är inte rättvist. Konstnaderna är alldeles för låga och villkoren måste bli bättre.

3. Du äger ditt varumärke.
Du kan ta fram din enterprenörsådra. Istället för att endast jobba med andras varumärken så får man chans att bygga upp sitt egna. 


Jag har också skapat en Patreon som ni hittar HÄR.
Just nu så har jag inte lagt upp några speciella erbjudanden(förutom att mata katterna, höhö), men planerar att hitta på nåt exklusivt som bara mina patrons kan se och ta del av. Det vore helt fantastiskt om jag kunde lägga mer tid på helt egna projekt! Allt stöd uppskattas verkligen :)

Självklart så fortsätter jag blogga/posta skisser och andra grejer som vanligt, men min dröm är att i framtiden använda all tid som jag nu lägger på frilans till egna grejer. Bli mer självständig och främja tillväxten av min egna röst.


Vad tänker ni om Patreon? Kan det vara framtiden för kreatörer?





20 comments:

  1. It can be a good thing? It's a great way of supporting another artist directly. And it's great for personal projects.It might become another income source for artists, but I don't know about the future.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Sorry for the deleted post. Posted in the wrong entry :P

    I guess that the more ways for artists to support themselves the better. Every form has advantages and disadvantages, and some may be more appealing to different artists.
    Last year, we saw the rise of gumroad tutorials, and before that there were kickstarter and the mentorship programs among others. So now an artist have more options in how to connect to their audience. About Patreon, who knows? Like any paid service, it will depend if people are willing to pay monthly to what the artist delivers. Only time will tell. But indeed, these are exciting times to make out a living out of art.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry for the terrible delay!

      Yeah I totally agree, I think thos is a great time with full of opportunities for artists. It's a way to actually build higher value and gain more respect from the work we actually can do.

      I wish artists were trained better when it came to the business side. There's so much useless crap out there that people are willing to pay for(junk food, tobacco, trinklets for instance), so we should also be able to make our art and work valuable to pay more for. It's pure psychology. I guess

      I hope this will keep moving forward!

      Delete
  4. I think it sounds like a fantastic idea, then you can support your favorite artist so that they can create more awesome stuff.

    ReplyDelete
  5. så fin blogg du har, är allt bra annars? Kika gärna in i min blogg där du kan följa mitt liv, där jag själv är hörselskadad, men många verka tro att det är ett handikapp, vilket det inte är, jag hör ju bara dåligt annars är jag stort sätt precist som du, just nu är vi i den perioden då allt ska vara perfekt för att allt ska funka, men jag ger inte upp, trots det så pluggar jag till elektriker och har massa drömmar i livet. Låter det intressant? varför inte ta ett kik? Ha en bra kväll!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Fanny!

      Det låter intressant! Kul att du inte låter skadan hindra dig, det kan säkert tom va en fördel i många sammanhang som en med hörsel inte skulle kunna komma på själv. Jag har börjat lägga till subtitles på mina videos som jag postar på youtube, och har faktiskt fått beröm av andra hörselskadade för det. De kan förstå vad jag säger i videon - det va en rejäl ögonöppnare för mig och sen så skämdes jag smått också. Jag vill att ALLA ska kunna ha tillgång till det jag gör, och jag hade nästan glömt en superviktig målgrupp.

      Delete
  6. I really liked this part of the article, with a nice and interesting topics have helped a lot of people who do not challenge things people should know.. You need more publicize this so many people who know about it are rare for people to know this... Success for you.....!!!

    ReplyDelete
  7. Hey noukah! Have you abandoned the blog?? xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey there! No I would never :) Life got in the way, but I'll try to get back on track soon.

      Delete
  8. I am pleased with the articles and posts from your blog... Because I can easily to be able to grasp and understand what you mean in your writing... I really hope that you can be much more to be able to publish your writing... Because people can understand more and they will get for accessing your blog... I thank you and success to you........!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, so glad you appreciate it! I'll try to get back and post more regularly soon.

      Delete
  9. Thanks for your very useful Information. I will bookmark for next reference. I really liked this part of the article.

    ReplyDelete
  10. Thanks for your very useful Information. I will bookmark for next reference. I really liked this part of the article.

    ReplyDelete
  11. Thanks For Sharing the wonderful information...........

    ReplyDelete
  12. Thank you for giving posts and articles were very amazing. I really liked as a part of the article. With a nice and interesting topics. Has helped a lot of people who do not challenge things people should know. You need more publicize this because many people. Who know about it very few people know this. Success for you....!!!

    ReplyDelete
  13. thanks admin for fresh article and useful for reader

    intodriver

    filepuma

    ReplyDelete

 photo envye.jpg
envye blogger theme